2014. július 3., csütörtök

Kritika #8

Jégtáncos Krónikák 1 ~ Álmodj a csúcsig
Blog címe: Jégtáncos Krónikák 1~ Álmodj a csúcsig
Blog írója: Lucy

Kinézet:
Őszintén szólva feladtad nekem a leckét. Már az első pillanattól kezdve, nem volt az az érzésem, hogy ez "hú de nagyon tetszik nekem" azonban nem is voltam negatív véleménnyel róla. Teljesen közömbös volt számomra a munka, mégis ahogy olvastam a fejezeteket és közben figyeltem a designt is, a mutató kezdett egyre jobban a pozitív zóna felé mozdulni bennem. Hogy miért is?
Először is, az első sokk után sikerült elég hamar megbarátkoznom a fejléccel. Most így utólag belegondolva magam sem tudom mi is bántotta először a szememet rajta, de minden rendben van vele. Ami leginkább elnyerte a tetszésemet az a két főszereplő a kép két szélén. A fejlécalap is jó, a hangulata tükrözi a történet hangulatát.  A háttér is nagyon jó, színben illik a fejléchez és a blog többi részéhez és a mintája sem túl kirívó.
A modulsávod szépen ki van töltve. A történetről írt kis bevezetőd külön pontot érdemel. Az egyedüli hozzáfűzni valóm a menühöz lenne, annak a mintája színei sehogyan sem passzolnak oda nekem, emellett az, hogy ferde szintén nem igazán jött be. A helyedben megváltoztatnám és ha ragaszkodsz a színéhez azt tanácsolnám válassz a valami kevésbé mintásat.
A bejegyzéseknél a címmel van problémám egyedül. Nem igazán olvasható maga a betűtípus és ha ahhoz hozzávesszük még az effektet, egyáltalán nem jó. Mindenképp változtasd meg. Ezen kívül minden rendben van. A szöveg betűtípusa olvasható és a színét is jól választottad meg.

Történet:
Már az elején muszáj leszögeznem, hogy nagyon egyéni történet, egyáltalán nem sablonos. Végtelenül tetszik, ahogyan a Christiant övező rejtély lassan felgöngyölíted és egyre érdekesebb és érdekesebb dolgok derülnek ki. Ugyan nekem van ötletem a rejtély végkifejletét illetően, de nekem rossz szokásom, hogy mindenfélét összekombinálok és hasonlók, szóval az is lehet, hogy semmi köze a te elképzeléseidhez. Annak pedig kifejezetten örültem, hogy nem lőtted le a poént rögtön a legelején, mint a legtöbb blogger, sőt még jóformán nem is sok dolog derült ki.
A szereplőket szintén borzasztóan jól megformáltad, tetszenek. Tudsz ragaszkodni a karakterek jelleméhez, amit sok blogger nem mondhat el magáról. Jól építed fel a közöttük kialakuló kapcsolatot és az egymáshoz való viszonyokat is. Nincsenek hirtelen változások, megdöbbentő személyiségváltások, ami amúgy nagy hiba lenne.
Összességében engem nagyon megfogott a sztori én magam is kíváncsi lennék a folytatásra és az utolsó fejezet végén elhangzott mondatra adott válaszra is, valamint az azt követő reakciókra. Úgy gondolom, hogy már most egy nagyon izgalmas és fordulatos történet és ez már csak jobb lesz. Gratulálok.

Írásmód:
Az elmúlt időben nagyon sokszor volt alkalmam ezt mondani az általam kritizált blogok íróinak, de nagyon színesen és élvezetesen tudsz fogalmazni. Lenyűgözőek a leírásaid, a szavak késztetik az olvasót a hely , a környezet, a szereplők elképzelésére és a történet olvasásának folytatására. A párbeszédeid is nagyszerűen vannak megfogalmazva, kevés benne a sokszor ismételt szókapcsolat és ahol kell nevetésre készteti az embert.
Szóismétlési hibákat nem vettem észre, viszont annál inkább helyesírási valamint leütési bakik. Ezt elkerülendő javaslom a helyesírás ellenőrző bekapcsolását és egy átolvasást mielőtt közzéteszed az adott fejezetet.

Megjegyzés:
Nincs semmi megjegyezni valóm ezek után. Mindent leírtam a kritikában csak további sok sikert tudok kívánni. Csak így tovább és gazdagabb lettél egy feliratkozóval.

2 megjegyzés:

  1. Drága Kathy F.!

    Köszönöm szépen a kritikád. Nagyon jól estek a szavaid. A menüre már többen felhívták a figyelmem, így majd igyekszem kezdeni vele valamit, bár nem az én munkám, hanem egy barátnőmé (sík h*lye vagyok a kódokhoz), de majd megkértem, hogy kódolja át, vagy nem tudom.
    Annak pedig borzasztóan örülök, hogy tetszett a blogom története, mert számomra a kritikákban ez a fontosabb rész ^^ (tudom, a kinézet is az, mert a könyv, meg a borítója, de én akkor is a történetet tartom fontosabbnak)
    Az elgépelések ellen pedig igyekszem tenni, már kétszer nézek át egy fejezetet és World-ben írom őket, de sajnos mindig marad egy-kettő :/

    Utószóként pedig köszönöm, hogy ezentúl követni fogod a blogomat, nagyon jól esik <3

    Ölel;
    Lucy

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon szívesen elkészítettem a kritikát! További sok sikert a bloghoz!^^
      by: Kathy F.

      Törlés