2014. június 27., péntek

Kritika #3

A legenda lánya
Blog címe: A legenda lánya
Blog írója: Alice Zelmyra Hodgins

Kinézet:
Onnan kezdem, ahonnan szoktam. A fejléc.Nekem teljes mértékben elnyerte a tetszésemet. kicsit ugyan furcsa, hogy nem a főszereplő fiú látható a képen, de véleményem szerint ez nem probléma. Az oldal színvilágához is passzol, vagy az oldal színei passzolnak a fejléchez, teljesen mindegy. A háttered is tökéletes, nem üt el a blog színeitől és nem is vonja magára teljes mértékben a figyelmet, mint azt már sokszor észrevehettem különböző blogokon. A modulsávod úgy vélem rendesen ki van töltve, nem hiányzik belőle semmi. A modulok sorrendjén sem változtatnék, egyedül annyi hozzáfűzni valóm lenne, hogy ha már van olyan menüpontod, hogy fejezetek, akkor nincs semmi szükség a blogarchívumra. A bejegyzéseket tekintve minden rendben van. A betűtípusaid olvashatóak, a betűszínek jól látszanak.
A design mindent egybevetve tetszik nekem, szép munka.

Történet:
Már a prológus is nagyon megfogott. Ugyan még nem olvastam minden blogot, de ehhez hasonló prológust még nem láttam. Gyönyörű megoldás és a megfogalmazása is nagyon tetszik. Bár kicsit furcsa volt, hogy mindketten nagyjából ugyanazokat a válaszokat adták, de ettől függetlenül kreatív és egyedi. Ritka az ilyesmi gratulálok. A második dolog, ami rettentően elnyerte a tetszésemet az az, hogy a történet nagy része Dani szemszögéből van írva. Szintén nagyon ritka, amikor ennyi minden a fiú szemszögéből nézve történik, mivel a legtöbb blogger lány, örülök, hogy egyszer végre ilyet is sikerült olvasnom.
A történet egésze, mármint, ami eddig olvasható szintén tetszik. Ebben talán az is közrejátszik, hogy végtelenül nagy sportrajongó vagyok, de a fantáziadús, egyéni sztoridnak is köszönhető. Érdekesek a megformált karakterek és elég reálisan vannak kitalálva az események (erre én személy szerint nagyon háklis vagyok).
All in all... nagyszerű történetnek ígérkezik, további sok sikert hozzá!

Írásmód:
Mint általában valószínűleg most is az írásmódról fogok a legtöbbet írni.
Élvezet volt olvasni a blogot, ugyanis nagyon színesen tudsz fogalmazni és ama szerencsés helyzetben voltam, hogy több leírást olvashattam, mint párbeszédet. A helyesírásodban csak elvétve voltak hibák és szóismétléseket sem láttam. Éppen ellenkezőleg, nálad is észrevettem, hogy göcsösen próbálod kikerülni a szóismétléseket. Ez nem mindig pozitív, mert ilyenkor az ember akaratlanul is olyan szókapcsolatokat kreál, amiknek nincsen értelme, vagy épp  nem igazán passzol a történetbe. Az előbbire nem láttam példát, míg az utóbbira találtam olyat, ami igen mély nyomot hagyott bennem. Figyelj oda erre jobban, próbáld inkább sorrendben variálni a szavakat, hogy később használd ugyanazt.
A másik hiba, amit észrevettem, hogy néha kevered, hogy kinek a szemszögéből írsz. Valószínűleg hozzászokhattál, hogy Dani az akinek az oldaláról nézzük a dolgokat, azonban amikor Alízra váltasz mindenféle szándékosság nélkül is belekeversz olyan mondatot/szót, ami összezavarhatja az olvasót, ugyanis vagy nem lehet eldönteni, kinek a szemszögéből van írva, vagy nincs értelme egyik oldalról. Emellett jobb lenne, ha a bejegyzések elején is feltüntetnéd, hogy most honnan is nézzük a dolgokat, legalább akkor, ha szemszöget váltasz, ugyanis nagyon zavaró lehet ha az ember folyamatosan olvassa, mert nem tudja, hogy mi is a helyzet. Láttam, hogy a fejezeteknél fel van tüntetve, de az kevés, ezen változtass.
Más észrevételem, ha jobban belegondolok nincs is. Teszik, ahogy írsz.

Megjegyzés:
Mint azt már jeleztem én szörnyen rajongok a sportokért, tehát ha másért nem is legalább ezért mindenképp lett volna valamennyi szimpatizálásom a történettel. Azonban ezenfelül is elnyerte a tetszésemet, gazdagabb is lettél egy feliratkozóval. Annyit tudok hozzátenni, hogy csak így tovább és sok sikert!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése