2014. június 25., szerda

Kritika #1

Cup of tea fic
Blog címe: Cup of tea fic
Blog írója: Szocsi

Kinézet:
Az első szó, ami eszembe jutott róla az... érdekes. Sosem láttam még hasonló designt, ami természetesen plusz pont, ugyanis igen kreatív. Ennek ellenére van egy pár kivetnivalóm. Kezdjük fentről lefelé. A blog címe ugyanis nem látszik rendesen. Mivel a háttéren fehér virágok vannak, ráadásul elég sűrűn, a rá illesztett szintén fehér cím csak részletekben olvasható. Ez hiba, jobb lenne, ha kijavítanád. A modulsávod (már, ha lehet modulsávnak tekinteni) az alapokat tartalmazza. Először hiányoltam a rendszeres olvasók modult, de később ráleltem, csak annyit tudok hozzáfűzni, hogy furcsa, de nagyon kreatív. A sáv viszont széles, a "főoldal" bal oldalán egy szakaszt kitakar, ami miatt nem lehet elolvasni rendesen a mondatok elejét. A felül található fülszöveg/bevezetés szövege azonban nagyon elnyerte a tetszésemet. Nem a szokványos megfogalmazás és ez nagyon tetszik nekem. A menüt illetően viszont nem ennyire pozitív a véleményem. A kinézethez ugyan illik, de nem lehet tudni, hogy a számok mit is jelentenek. Emellett, ha valamelyiket megnyitom a többit kitakarja és nem tudok sehogy sem kilépni a felugró ablakból. Ez nem túl praktikus. A bejegyzéseket nehéz átlátni, számomra legalábbis eltartott egy darabig, amíg megtaláltam, hogy hol kezdődik. A szöveget illetően a betűtípus jó és olvasható, azonban a betűméreten változtatnod kéne, mert nagyon kicsi.
Mégis a hibákat leszámítva valami fura ok miatt nekem tetszik a kinézet. A színek harmonizálnak egymással és nincsenek túlságosan kirívó dolgok. Azt meg kell hagyni különleges.

Történet:
Erre is csak ugyanazt tudom mondani, mint a kinézetre. Érdekes. Egy történetnek egyáltalán nem lehet nevezni, mert nem egybefüggő így kicsit nehézkes egyben véleményt alkotni róla. Ugyan a különböző rövid sztoriknak/novelláknak a szereplői, alapja sokszor ugyanaz mégsem egy egészről van szó. Az egyes történetek nagyon jól meg vannak írva. Izgalmasak és nem hagyják, hogy az olvasó abbahagyja az olvasást. Ez valószínűleg nagy részben az írásmódodnak is köszönhető, de a szöveg tartalmának is. Azt, hogy sablonon semmiképp nem lehet róla állítani. Fantáziadús és nagyon kreatív akárcsak a hozzá tartozó kinézet. Hangulatban ugyan a legtöbb blogtól elüt, de ez nem probléma, hiszen itt mutatkozik meg az ember egyénisége.
Nem is tudok róla sokkal többet mondani. Minden összevetve nekem nagyon elnyerte a tetszésemet az össze történet, ami olvasható a blogodon.

Írásmód:
Az első, amit észrevettem és meg kell említenem, az az, hogy borzasztóan jól fogalmazol. Írásmódod színes, szókincsed nagyon bő. Szinte egymásba folynak a mondataid, élvezet olvasni a leírt szavakat. Nagyon jók a leírásaid és rettenetesen örülök, hogy végre egy olyan blogot olvashattam, ahol nem a párbeszédeké a főszerep. Mondhatnám most, hogy talán épp ezt hiányoltam, a párbeszédeket, de nem mondom, mert nem volt rá szükség. Az általad megírt részek így ahogy meg vannak szerkesztve, tökéletesek.
Hibákat csak elvétve vettem észre. Itt-ott volt egy-egy -valószínűleg félreütésből származó- helyesírási hiba, de azt könnyen orvosolni lehet. Az első bejegyzésben észrevettem hogy egyszer egyes szám első személyt, másszor egyes szám harmadik személyt használsz a leírásoknál. Nem tudom, hogy ebből mennyi volt szándékos, viszont ha nem volt az, akkor jó lenne kijavítani. Egyes bejegyzésekben emellett nagyon sok tőmondatot használtál, ami egy-egy rövid szakaszon (tényleg nagyon ritkán, de) kicsit darabossá tette a szöveget, erre próbálja meg odafigyelni.

Megjegyzés:
Mit is mondhatnék, amit így utólag hozzátehetek? .... Semmit. Tetszik a műved és azt kívánom, hogy sikerüljön ugyanígy tovább folytatni. Csak így tovább!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Mint láthatjátok megkaptam az első rendelésemet, mégpedig ezt a kritikát. Remélem a továbbiakban is igényt tartotok eme szolgáltatásra, most már pedig arra is olvashattok példát, hogy milyen kritikát írok.

2 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen:)
    Nagyon hasznos volt, tényleg nagyon hálás vagyok.
    [megjegyzés #1: igazából a teljes dizájn html kóddal lett elkészítve, így laptopon/notebookon szétcsúszik, míg "rendes monitoros" számítógépen normálisan néz ki. Ha a böngésződet 90%-ra rakod, akkor lesz tökéletes kisebb képernyőn. Akkor nem lóg be a sáv, és be tudod zárni a pici ablakokat is:) Tudom, tudom, bonyolult, na.:D
    megjegyzés #2: ezek igazából fanfiction-novellák, ezért van az, hogy sokszor ugyanazok a szereplők.]
    De tényleg nagyon köszönöm. Végre valaki minőségi, és hosszú kritikát csinált a blogomról.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen én is gondoltam, hogy ez lehet a probléma.
      Azt illetően, hogy sokszor ugyanazok a szereplők az egyáltalán nem hiba :))
      De nagyon szívesen, sajnos tapasztaltam milyen kritikákat írnak (nem mindenki, tisztelet a kivételnek) nekem is van pár blogom ezen kívül^^

      Törlés